השאירו פרטים וקבלו ייעוץ ראשוני חינם!!!

כל מה שצריך וכדאי לדעת על שיווק אמנים

שיווק אמניםשיווק אמנים

לפני שנספר לכם כל מה שאתם צריכים לדעת על שיווק אמנים, כדאי להבין קודם כל מי מוגדר אמן. מה זה בכלל אמן? אז אמן הוא אדם שחי, נושם וחולם יצירה. אלו אנשים סופר יצירתיים, אנשים שלרוב מונעים מהלב, מהנשמה ופחות מהראש, אנשים שהאמנות זורמת בדמם ובלעדיה הם חשים והופכים כבויים ממש. אמנות היא עולם שלם בפני עצמו. אמנים הם אנשים יוצרים. צלם הוא אמן, רקדן הוא אמן, זמר הוא אמן, סטנדפיסט הוא אמן, שחקן רחוב או תיאטרון הוא אמן, פסל, יוצר, צייר, עיתונאי, כותב… כל אלה הם אמנים. יש גם בעלי מקצוע שמגדירים את עצמם בתור אמנים כי הם משלבים בתוך המקצוע של אמנות כמו אדריכלים, מעצבי פנים, מורים, מטפלים. אז מה בעצם הקשר בין שיווק לבין אמנות?

למעשה, אם נשים את הקלפים על השולחן נגלה כי אמנות ושיווק לא תמיד הולכים יחד. שכחושבים על שיווק אמנים זה עלול להרגיש כמו התמסחרות או התרחקות מהיצירה אבל אנחנו מבינים שכדי לקבל חשיפה שתוביל ללקוחות פוטנציאליים ולשיתופי פעולה שונים, צריך שיווק אמנים. אנחנו חיים בעולם דיגיטלי. עולם שבו גם אנשים שמחפשים לרכוש אומנות, מחפשים אותה דרך האינטרנט ולכן אם בתור אמנים נלמד לשווק את עצמו בצורה נכונה או אפילו ניעזר במומחים לשיווק אמנים, העסק שלנו יהיה במוקמות הרבה יותר טובים והרבה יותר נכונים. העניין הוא שלעיתים אמנים נוטים לזלזל בנושא השיווק בדיגיטל, כאשר בעידן של היום, אחת הדרכים המשמעותיות להגדלת מעגל הלקוחות ושימור היחסים עם הלקוחות הקיימים היא באמצעות נוכחות ברשת. הנוכחות ברשת יכולה להוות עוד במה לאומן שבה הוא יוכל לבטא את עצמו ואת האמנות שלו. בשימוש ברשת יוכל האומן להגיע לקהלים חדשים שאולי לא נחשפו אליו קודם ולהמשיך להפיץ את האומנות שלו. הוא גם יוכל להרוויח מכך כסף, ואי אפשר להתעלם מזה. 

שלבים אפשריים בשיווק אמנים

כדי להחליט כיצד לפעול נכון בשיווק אמנים יש כמה צעדים שמומלץ לעשות:

  1. בניית נוכחות ברשת ומיתוג – נוכחות ברשת יכולה לבוא לידי ביטוי בדרכים שונות, היא תלויה בסוג האומנות והאומן כמובן. אפשר להקים עמודים ברשתות החברתיות כמו אינסטגרם, פייסבוק וטיקטוק אם הקהל צעיר. אפשר לפתוח ערוץ יוטיוב שבו יעלו תכני וידיאו הנוגעים לאומן. אפשר להקים בלוג אישי או אתר תדמית או חנות אינטרנטית למכירת היצירות. כל אלו גם יעזור לקדם את האומן במנועי החיפוש, גם יתנו לו במה נוספת להצגת היצירות שלו וגם יעזרו לו לשמור על קשר עם קהל קיים וקהל פוטנציאלי. ניתן לבנות נוכחות ברשת ולהתחיל תהליך של שיווק דיגיטלי על ידי בניית אתר אינטרנט וקידומו בתהליך שנקרא קידום אורגני או קידום ממומן. למשל, אם תקימו אתר תדמית בו אתם מפרטים ומיציגים את הערכים שלכם בתור אמנים, את היצירות שלכם, מה בדיוק אתם עושים ואיך זה עובד, תוכלו להגיע למאות ואפילו אלפי לקוחות עם פוטנציאל חשיפה אדיר. כמובן שחשוב מאוד לבנות אסטרטגיה לשיווק אמנים, להבין מה בדיוק המטרה של האתר שלכם, לחקור קצת את השוק הזה שבו אתם שוחים, לבצע מחקר מילות מפתח כדי שתדעו גם אילו ביטויים לקדם בתוך האתר ולהתקדם קדימה. ניתן גם לבנות נוכחות ברשת בדרכים נוספות כמו למשל הקמת עמוד עסקי בפייסבוק ושיווקו, הקמת פרופיל באינסטגרם ודרכו להציג את האמנות שלכם, שליחה של ניוזלטרים ללקוחות קיימים ולהרחיב את הקהל הקיים ועוד. 
  2. פילוח קהלים, מטרות ויעדים – ראשית צריך לבחון מי הקהל הנוכחי ומי הקהל הפוטנציאלי של האומן ולפלח את הקהלים ברמה הגיאוגרפית, דמוגרפית וכו'. בשלב זה כדאי להבין את סוג האמנות ולמי היא פונה – הבנה של התחום בו פועל האומן לצד הבנת קהל היעד שלו תעזור לדייק את אופן השיווק. ככל שהפניה לקהלי יעד תיעשה בצורה מדוייקת יותר, ככה הסיכוי שתזכו לחשיפה יעלה. 
  3. הגדרת תקציב קידום ושיווק – כדי לעשות שיווק טוב צריך גם להשקיע, כדאי לצאת לדרך עם הגדרות של תקציב למהלך כדי שתדעו את גבולות הגזרה שלכם. 
  4. תכנון מהלכי שיווק – בשלב זה נחשוב על אפיקים בהם ניתן לקדם ולחזק את האומן, נשתמש בנוכחות ברשת ונחשוב כיצד לקדם אותה, בין אם באמצעות קידום אורגני או ממומן.
  5. בדיקת התוצאות והתאמת המהלכים – לאחרי שהתחלתם בכיוון מסוים חזרו למטרות שהגדרתם בראשית הדרך ובדקו אם אתם בכיוון הנכון. אם לא, נסו לשנות את התוכנית השיווקית שלכם כך שתעמוד במטרות.


איזה בעלי מקצוע יכולים לעזור בתחום שיווק אמנים?

עקרונית תוכנו לפנות לכל משרד לשיווק בדיגיטל, אבל יש אנשי מקצוע שמתמחים בתחום של שיווק אמנים ומין הסתם יותר מנוסים בכך. כדאי לבחור באיש מקצוע שמנוסה ספציפית בתחום העיסוק שלכם על מנת שימליץ לכם על דרכי הפעולה הטובות ביותר. 

כלים שונים לשיווק אמנים

  1. שיווק אמנים באמצעות רשתות חברתיות

    הרשתות החברתיות שנכנסו לחיינו מאפשרות כמעט לכל אחד לייצר לעצמו נוכחות ברשת. ככל שתהיה יותר נוכחות ברשת יהיו יותר אפשרויות קידום, כשישנן רשתות שיותר מתאימות לשימוש מאחרות, בהתאם לסוג האמנות והאומן. אם מדובר במוזיקאים כדי לרכז את המאמצים לכיוון של יוטיוב שם אפשר לייצר ערוץ תוכן, לייצר קהל עוקבים, להעלות קליפים וקטעי וידיאו וכן האלה. ניתן לקדם את הערוץ באופן אורגני או בקידום ממומן. גם באינסטגרם אפשר להשתמש בכלי של רילס או סרטונים לצפייה כדי לקדם קטעי וידיאו. אם מדובר ביצירות למכירה אפשר לקדם אותן גם באינסטגרם דרך עמודי מכירה ספציפיים, גם בפייסבוק עם הפיצ'רים השונים שמציעים למכירה ועוד. אם הקהל שלכם צעיר מאד, אולי יהיה כדאי להתמקד בטיק טוק

  2. שיווק אמנים באמצעות אתר תדמית

    אתר תדמית יכול להיות הצעד הראשון בשיווק אמנים וביצירת נוכחות דיגיטלית ובמה חדשה ברשת. באתר אפשר להוסיף אינפורמציה, גלריית עבודות, מסרים חשובים, דרכים ליצירת קשר ועודאתר תדמית הוא בדרך כלל אתר קטן יחסית מבחינת היקף התוכן שלו והמטרה שלו לשמש מעין כרטיס ביקור עבור העסק, המותג והאמן, וגם לעלות בתוצאות במנועי החיפוש ובכך להגיע לקהל רחב ככל האפשר. זהו הרושם הראשוני שהאומן מייצר ולכן חשוב לשים דגש על מה יכלול אתר התדמית

  3. שיווק אמנים באמצעות חנות אינטרנטית

    דרך נוספת לשיווק אומנים היא באמצעות מכירה און ליין של האומנות שלו. אפשר להקים חנות אינטרנטית ייעודית באחד מהאתרים להקמת חנויות און ליין כמו וויקס או שופיפיי. אפשר להשתמש בפלטפורמת מסחר כמו ETSY ולמכור שם יצירות. דרך הפעולה תלויה מאד בסוג האומנות, אם מדובר בעיצובים שמוכרים ושולחים או אם מדובר באומנות יותר מופשטת שפחות תתאים לפלטפורמות האלה.

שיווק אמנים – כמה זה עולה?

כשמדובר בנושא העלויות קשה מאד לענות על שאלת המחיר, כי העלות לשיווק אמנים תלויה מאד בכלים שבהם תבחרו לתהליך השיווק, בתקציב שתגדירו מראש ובאנשי המקצוע שילוו אתכם לאורך הדרך. בכל מקרה כדאי לפנות לכמה ספקים בתחום שמתמחים בשיווק אמנים ולקבל מהם הצעות מחיר מפורטות ושונות כדי שתקבלו החלטה שמתאימה לכם.

אנשי פרסום לעסקים קטנים הם בעצם כאלו היודעים כיצד לנוע במרחב ולהפוך את עצמם לטובים יותר במיוחד בשבילכם
בלוג

פרסום כתבות תוכן

פרסום כתבות תוכן פרסום כתבות תוכן, כן או לא? אתם צריכים כתבות תוכן, זהו חלק בלתי נפרד מפרסום באתר שלכם ובכל אמצעי המדיה בהם אתם

מקדם אתרים מומלץ
בלוג

מקדם אתרים מומלץ

מקדם אתרים מומלץ בעבר, על מנת לקדם עסקים ולהרחיב להם את מעגל הלקוחות היה צורך בתקציבים שמנים במיוחד. פלטפורמות הפרסום היחידות היו מודעות בעיתון, פרסומות

פרסום לעסק
פרסום לעסקים

פרסום לעסק בעידן הדיגיטלי

מאז שהשימוש ברשת האינטרנט הפך ליומיומי ושגרתי עבור כל אדם כמעט, השתנו ללא היכר הדרכים לבצע פרסום לעסק באמצעות אתרי אינטרנט, מנועי חיפוש והרשתות החברתיות.

בניית חנות וירטואלית
בניית אתרים

בניית אתר מכירות חינם

 בעבר, בניית אתרים הייתה עבודה אשר שמורה רק לאנשים בעלי ידע וניסיון בתכנות ושפות קוד, כדי להקים אתר אינטרנט הייתם צריכים לשכור את שירותיו של

כוחות שונים עליהם ממונים האנשים
שיווק דיגיטלי

פרסום תוכן שיווקי

במהלך השנים האחרונות הרשתות החברתיות הפכו להיות חלק בלתי נפרד מהשגרה היומיומית של מיליוני אנשים בכל רחבי העולם, במסגרת הרשתות החברתיות הללו הגולשים מתקשרים עם

בניית חנות וירטואלית
בניית אתרים

בניית אתר חנות וירטואלית

במהלך השנים האחרונות תחום החנויות הוירטואליות ממשיך לגדול ללא הפסקה, וזה ממש לא מפתיע. חלק גדול מן החנויות הוירטואליות אינן בנויות בצורה מקצועית ואיכותית וזאת