השאירו פרטים וקבלו ייעוץ ראשוני חינם!!!

מה זה מיתוג עסקי?

בעלי עסקים? אחד הדברים החשובים ביותר לעסק שלכם הוא שיווק נכון על מנת למשוך לקוחות. על מנת להצליח לשווק את העסק כמו שצריך, חשוב למתג אותו. מיתוג עסקי הוא תהליך בו עסק משווק כמותג. על ידי מיתוג העסק ניתן למשוך לקוחות מתאימים, להרחיב את מעגל הלקוחות ולהניב רווחים. מה זה מיתוג עסקי וכיצד זה עובד? המאמר הבא הוא בשבילכם.

מה זה מיתוג עסקי?

מיתוג עסקי הוא תהליך בו העסק שלכם משווק כמותג. במהלך תהליך המיתוג, יש ליצור לעסק תדמית ורושם טוביםמהו מיתוג עסקי ולמי זה מתאים ולשווק את העסק כך שימשוך לקוחות פוטנציאליים. מיתוג עסקי יכול לבוא לידי ביטוי במגוון דברים שונים כמו מקצוע, תחביבים, עיסוק, תדמית ציבורית ועוד.

חשוב מאוד להבדיל בין מיתוג לבין מותג. בעוד שמותג מדבר על התוצאה, מיתוג מדבר על התהליך. כלומר, בסוף תהליך המיתוג העסקי נקבל מותג.

מדוע חשוב לבצע מיתוג עסקי?

בעבר, עולם העסקים היה נחלתם של גופים מצומצמים מאוד. על מנת להצליח לשווק עסק או למתג אותו היה צורך בתקציבים גבוהים מאוד ובקשרים עם אנשי מפתח בתעשייה. פלטפורמות השיווק היחידות היו עיתונים, פרסומות טלוויזיה ושלטי חוצות. מי שלא יכל להרשות לעצמו להתברג בתוך עולם השיווק של פעם, היה נאלץ להסתפק בשיווק מפה לאוזן. כך העסקים בקטנים היו נדחקים לשולי הפרסום בגלל תקציבים נמוכים ומחסור בקשרים.

אך כיום המצב השתנה. בזכות התפתחות הטכנולוגיה והאינטרנט, פלטפורמות הפרסום התרחבו ומאפשרות גם לעסקים הקטנים לבצע מיתוג ושיווק נכונים ויעילים. כיום, גם עם תקציבים יחסית נמוכים, ניתן לבצע מיתוג יעיל שיוביל לתוצאות טובות ויאפשר לעסק לקבל חשיפה גבוהה.

אז מדוע חשוב לבצע מיתוג עסקי?

כמו שהאינטרנט מאפשר לנו לשווק את העסק ולמשוך לקוחות, כך גם להפך. חשיפה שלילית היא אחד הדבריםעם אילו אמצעים מתבצע מיתוג עסקי ומה המחיר שלו הגרועים ביותר שיכולים לקרות לעסק באינטרנט. לעומת החשיפה הטובה, את החשיפה השלילית קשה מאוד לתקן ולרוב ייקח זמן עד שהלקוחות ישכחו ממנה. לכן, מיתוג עסקי הוא אחד הדברים החשובים ביותר על מנת להימנע מחשיפה שלילית וליצור תדמית חיובית לעסק שלנו ברחבי האינטרנט.

כיצד מתבצע מיתוג עסקי?

כיום, מיתוג עסקי מתבצע בעיקר דרך האינטרנט והוא לא מצריך תקציבים גבוהים. ישנם מספר אמצעים שונים דרכם ניתן לבצע מיתוג עסקי:

מיתוג עסקי על ידי הקמת אתרים

בעולם של היום, אחד הדברים החשובים ביותר בהקמת עסק היא הקמת אתר לעסק. האתר צריך להיות מקצועי, מעוצב באופן שתואם את העסק, מציג את המוצרים של העסק או את השירות שמספק העסק. בסופו של דבר, האתר צריך להיות מרשים ולמשוך את עיני הלקוחות. על מנת למשוך לקוחות תוכלו ליצור סרטוני תדמית ולשווק אותם ברחבי האינטרנט. חשוב מאוד להתאים את סרטוני התדמית לקהל היעד שלכם ולאופי המוצר שלכם.

לאתרים שאתם מקימים תוכלו להוסיף תכנים רבים על העסק ועל פועלכם. תוכלו להכניס את שם המותג בתכנים, במיתוג הכותרות באתר, בעמודי התוכן ובכל מקום אחר שתבחרו.

אחד הדברים החשובים ביותר בהקמת אתרים הוא הבנייה שלהם. אתר צריך להיות מקצועי ולספק חוויית גלישה טובה. מספר דגשים חשובים מאוד לבניית אתרים:

  •        חוויית משתמש טובה – אחד הדברים החשובים ביותר בבניית אתרים היא לספק לגולשים חוויית משתמש טובה. חוויית משתמש טובה היא זאת שתעשה את ההבדל בין אתר מצליח לבין אתר כושל. אם לגולשים לא יהיה נוח לגלוש באתר שלכם הם לא יבזבזו עליו זמן אלא יעברו לאתר אחר. חוויית משתמש טובה מתאפשרת כאשר האתר נוח לשימוש, ברור, נגיש ללקוחות ומותאם לטלפון הנייד.
  •       התאמה לטלפון הנייד – כיום רוב הגלישה באינטרנט מתבצעת דרך הטלפונים הניידים.  אתרים שלא מותאמים לטלפון הנייד לא יגיעו לרמת ההצלחה של אתרים שמותאמים לטלפון הנייד. אנשים משתמשים בנייד בכל הזמן הפנוי שלהם- במיטה לפני השינה, בתור לקופת חולים, בתור לפקיד בנק ועוד. לכן, אם אתם רוצים שהאתר שלכם יצליח התאימו אותו לטלפונים הניידים.
  •      מערכת ניהול – חשוב שמערכת הניהול דרכה אתם בונים את האתר תהיה מעודכנת, לא כבדה, מהירהמספר דגשים חשובים לבניית מיתוג עסקי מוצלח ומותאמת לשפה העברית.
  •       קטגוריות – כאשר יש מספר קטגוריות שונות באתר חשוב לסדר אותן טוב וליצור היררכיה נכונה. במידה ויש הרבה קטגוריות והן לא יהיו מסודרות נכון, הגולשים ירגישו בלבול, תסכול ובסופו של דבר יתייאשו ויצאו מהאתר. הדבר חשוב במיוחד אם אתם רוצים שהלקוחות יבצעו רכישה אונליין של מוצרים דרך אתר העסק שלכם.
  •      אבטחה – אם אתם רוצים שהלקוחות יוכלו לרכוש מוצרים דרך האתר חשוב שהאתר יהיה מאובטח כמו שצריך ושהלקוחות ירגישו בטוחים להזין פרטים חשובים כמו מספר זהות ופרטי כרטיס אשראי. 

מיתוג עסקי על ידי תוכן

יצירת תכנים היא אחת השיטות הנחשבות ביותר לשיווק עסקים ולמיתוגם. התכנים הם למעשה כמו תיק העבודות של העסק שלכם. עם תכנים טובים אתם יכולים לפרסם מידע על העסק שלכם, על פועלכם, על המוצר שלכם, להסביר ללקוחות למה כדאי לבחור בכם ועוד. חשוב מאוד להעלות תכנים איכותיים ומעניינים. שימו דגש על יצירת תכנים שמספרים סיפור ומסקרנים את הלקוח ולא רק מעבירים לו מידע. העברת מידע יכולה לשעמם את הלקוח כך שהוא לא ימשיך להתעניין בתכנים.

יצירת תוכן מצריכה ידע בנושא ומקצועיות רבה. בחרו כותב תוכן מתאים שיודע לייצר תכנים איכותיים שימשכו לקוחות ויגרמו להם לרצות להכיר אתכם ואת העסק שלכם.

מספר כללי מפתח ליצירת תוכן:

  •       מי אתם – אחד הכללים החשובים ביותר ליצירת תוכן איכותי היא להידבק לאופי העסק שלכם ולמה שאתםכיצד נעשה מיתוג עסקי על ידי תוכן מציעים. להציף את האתר שלכם בתוכן, סתם בשביל שהוא יהיה שם זה לא יעיל ולא מרשים אף אחד. אם אתם משרד עורכי דין, העלו תכנים שעוסקים בתחום, שמציגים את העולמות בהם אתם מתעסקים. אין סיבה להעלות תכנים על קווי ביוב רק בשביל למלא את האתר שלכם בתוכן. התמקדו בתכנים שמראים כי יש לכם את הידע הנדרש ואת המקצועיות הכרוכה בעסק שלכם.
  •          משמעות  – חשוב מאוד להעלות תכנים בעלי משמעות. העלאת תכנים בעלי משמעות פירושה השפעה על הלקוח. כאשר מעלים סתם תכנים הם נעלמים אחרי חודש.
  •          כל המוסיף גורע – זה נכון, פרסום תוכן רב יותר עוזר לקידום אורגני בגוגל כך שתוכלו להגיע לראשית מנוע החיפוש של גוגל על ידי התכנים ולקבל חשיפה רבה. אבל, וזה אבל גדול מאוד, חשוב ליצור תוכן רלוונטי, מקצועי ואיכותי. התוכן צריך לסקרן את הגולשים. כאשר אתם מעלים תוכן סתמי זה יכול ליצור יותר נזק מתועלת ואפילו להעיד על זמן עודף (שכן אתם נמצאים המון ברשת).

מיתוג עסקי על ידי רשתות חברתיות

כמות הקהל ברשתות החברתיות הולך וגודל משנה לשנה. כיום, קשה מאוד למצוא אנשים בלי חשבון באחת מהרשתות החברתיות אם לא יותר, ביניהן פייסבוק, אינסטגרם, טיקטוק, לינקדאין, טוויטר ועוד. הרשתות החברתיות מאפשרות לקבל חשיפה גבוהה על ידי פרסום בהן.

לשם כך עליכם לפתוח עמוד עסקי, למתג אותו נכון ולהפיץ אותו ברחבי הרשת. דרך לפרסום יעיל ברשתות היא פרסום ממומן. כך תוכלו לבחור שהפרסום יגיע לקהל היעד שאתם רוצים, יפורסם בשעות ובימים שאתם רוצים ויציג את התכנים שאתם בוחרים.

אנשי פרסום לעסקים קטנים הם בעצם כאלו היודעים כיצד לנוע במרחב ולהפוך את עצמם לטובים יותר במיוחד בשבילכם
בלוג

פרסום כתבות תוכן

פרסום כתבות תוכן פרסום כתבות תוכן, כן או לא? אתם צריכים כתבות תוכן, זהו חלק בלתי נפרד מפרסום באתר שלכם ובכל אמצעי המדיה בהם אתם

מקדם אתרים מומלץ
בלוג

מקדם אתרים מומלץ

מקדם אתרים מומלץ בעבר, על מנת לקדם עסקים ולהרחיב להם את מעגל הלקוחות היה צורך בתקציבים שמנים במיוחד. פלטפורמות הפרסום היחידות היו מודעות בעיתון, פרסומות

פרסום לעסק
פרסום לעסקים

פרסום לעסק בעידן הדיגיטלי

מאז שהשימוש ברשת האינטרנט הפך ליומיומי ושגרתי עבור כל אדם כמעט, השתנו ללא היכר הדרכים לבצע פרסום לעסק באמצעות אתרי אינטרנט, מנועי חיפוש והרשתות החברתיות.

בניית חנות וירטואלית
בניית אתרים

בניית אתר מכירות חינם

 בעבר, בניית אתרים הייתה עבודה אשר שמורה רק לאנשים בעלי ידע וניסיון בתכנות ושפות קוד, כדי להקים אתר אינטרנט הייתם צריכים לשכור את שירותיו של

כוחות שונים עליהם ממונים האנשים
שיווק דיגיטלי

פרסום תוכן שיווקי

במהלך השנים האחרונות הרשתות החברתיות הפכו להיות חלק בלתי נפרד מהשגרה היומיומית של מיליוני אנשים בכל רחבי העולם, במסגרת הרשתות החברתיות הללו הגולשים מתקשרים עם

בניית חנות וירטואלית
בניית אתרים

בניית אתר חנות וירטואלית

במהלך השנים האחרונות תחום החנויות הוירטואליות ממשיך לגדול ללא הפסקה, וזה ממש לא מפתיע. חלק גדול מן החנויות הוירטואליות אינן בנויות בצורה מקצועית ואיכותית וזאת