השאירו פרטים וקבלו ייעוץ ראשוני חינם!!!

כל מה שצריך וכדאי לדעת על בניית תקציב שיווק

בניית תקציב שיווקבניית תקציב שיווק

אם יש לכם עסק, מותג או שאולי אתם בעצמכם מוכרים שירות שאתם מספקים, בניית תקציב שיווק היא קריטית לקידום העסק שלכם ומקסום היכולות שלכם. תתפלאו לגלות אבל יש עסקים שמשקיעים בשיווק עשרות אלפי שקלים בחודש. כמובן שלא חייבים להשקיע את הסכומים האלה וזה מאוד תלוי מה המטרות שלכם, באיזה תחום העסק שלכם עוסק, כמה לקוחות אתם רוצים שיהיו לכם ואיך את רואים את העסק שלכם בשנים הקרובות צומח ומתפתח? רק אחרי שתענו על כל השאלות הללו, תוכלו לבנות תקציב שיווק לעסק שלכם. בבואנו לתכנן מהלכים שיווקיים לקידום העסק שלנו עולות מספר שאלות קריטיות. איך נחליט מה גובה התקציב שלנו לשיווק במהלך השנה? באיזה ערוצים כדאי לנו 

להתמקד בתהליך השיווק? איזה כלים קיימים כדי לעזור לנו בדרך?

כל עסק מצליח צריך אסטרטגיית שיווק מאחוריו כדי לשמר את הקהל הקיים שלו ולהתרחב לקהלים פוטנציאליים חדשים. עסק שלא רואה ערך בבניית תקציב שיווק עלול למצוא את עצמו מאחור, לאבד לקוחות למתחרים או להפסיק לקבל לקוחות חדשים. שכן שיווק זו הדרך הטובה ביותר להעלות מודעות לעסק או למותג שלכם, ולהגיע לכמה שיותר לקוחות עם המוצר או השירות שאתם מציעים

בניית תקציב שיווק – מה זה כולל?

תקציב השיווק שלכם יכול לכלול פרסום בכלים שונים. למעשה, את תהליכי השיווק של כל עסק צריך להתאים לסוג העסק, התחום בו הוא עוסק, התקציב שאתם יכולים וגם מוכנים להשקיע וכמובן מה המטרות שלכם. הכלים שתבחרו צריכים להתאים לתקציב ולסוג השירות או המוצר שאתם מציעים. כלי הפרסום שונים ומגוונים ותוכלו לעשות שימוש במגוון הגדול הקיים כמו:

  • פרסומות במסך, בעיתונות וברדיו
  • יחסי ציבור
  • חלוקת פליירים 
  • כנסים ואירועי מכירות ויחסי ציבור
  • קמפיינים אורגניים וממומנים ברשתות החברתיות כמו למשל פייסבוק, אינסטגרם, לינקדין, יוטיוב, טוויטר ועוד.  
  • קידום אורגני של תוכן
  • דיוורים

 

בניית תקציב שיווק תוך התמקדות בשיווק דיגיטלי

בשנים האחרונות אנחנו רואים נהירה משמעותית של תקציבי שיווק לכיוון של שיווק דיגיטלי במקום באמצעי הפרסום הקלאסיים שהיו נפוצים עד כה כמו פרסומות בטלוויזיה או ברדיו. ישנם נתונים רבים שמחזקים את היתרונות של השיווק הדיגיטלי ומוכיחים את היעילות הרבה של הכלים בדיגיטל, יש לכך כמה סיבות:

  1. באמצעות שיווק דיגיטלי קל יותר לטרגט קהל ספציפי או לפנות לקהל חדש שאתם יודעים שמתאים לעסק שלכם ובכך להגיע לתוצאות יעילות יותר.
  2. העלויות של שיווק דיגיטלי לרוב זולות יותר.
  3. שיווק בדיגיטל קל יותר למדידה, הנתונים חשופים וברורים ואפשר לשפר את התהליך תוך כדי עבודה יחסית בקלות.

 

איך אדע כמה כדאי לי להשקיע בתקציב השיווק?

בבניית תקציב שיווק אנחנו צריכים לקחת בחשבון את כל העלויות בדרך, החל מהמעצבים שיעצבו את המודעות שתפרסמו ועד לתשלום עבור כלי המדיה השונים בין אם זה בדיגיטל או בכלי הפרסום הקלאסיים. שיווק הוא הכרחי לעסק קיים כדי לשמר ולשפר את היכולות שלו וכמובן קריטי כשמדובר בעסק חדש שצריך לעורר לראשונה מודעות לקיומו. אפשרות טובה להסתכלות על בניית תקציב שיווק היא כאחוז מההכנסה הצפויה שלכם. אם יש לכם עסק חדש, ואתם מעריכים את ההכנסה הצפויה שלכם לרבעון לדוגמה כהכנסה של מאה אלף ₪, כדאי יהיה לכם להשקיע כעשר עד עשרים אחוזים מההכנסות בתקציב השיווק שלכם. אם העסק שלכם כבר קיים תקופה, בניית תקציב שיווק צריכה להתייחס לכך, ותוכלו לצמצם מעט את אחוזי ההשקעה בתקציב לאזורים של חמישה עד עשרה אחוזים. אם ישנם מהלכים שיווקיים צפויים במהלך השנה הקרובה שלכם כמו השקת מוצר חדש, אתר או הוספת סניף, כדאי לקחת זאת בחשבון כשתתחילו בבניית תקציב שיווק. חשוב גם להבין איפה אתם רוצים לשווק את העסק שלכם ולפי זה להחליט ולגבש את התקציב. למשל, אם משקיעים בכתבות ממומנות או בפרסומות שנמצאות בתוך הסרטונים שהגולשים צופים ביוטיוב, המחירים גבוהים לשיווק, אך אם בוחרים להשקיע בשליחת ניוזלטרים דרך המילים, ניתן לעשות את זה גם בתקציבים נמוכים יחסית.

לאיזה כלים דיגיטליים כדאי להתייחס בבניית תקציב שיווק?

בעידן שבו אנחנו נמצאים מצטרפים בכל עת כלי פרסום שונים לשיווק דיגיטלי. כנראה שהכלים המשמעותיים ביותר הם קידום באמצעות הרשתות החברתיות השונות. כשמדובר על קידום ברשתות חברתיות הכוונה לקידום אורגני או ממומן של המותג שלכם בפייסבוק, אינטסגרם, טיקטוק ועוד. רבים משקיעים גם בשיווק של ווידיאו בין אם ביוטיוב או ברשתות אלו, ישנה אפשרות לשיווק באמצעות ניוזלטרים, קמפיינים בגוגל להעלאת התוצאות במנועי החיפוש ועוד. הכלים הדיגיטליים צריכים להיות תואמים למוצר שלכם ולקהל היעד. אם קהל היעד שלכם צעיר במיוחד, כנראה שאין טעם לפרסם בפייסבוק ותעדיפו לשווק את עצמכם בטיק טוק לדוגמה

 

בניית תקציב שיווק במספר צעדים

בניית תקציב שיווק צריכה להיעשות לרוב אחרי שהגדרתם כבר את תוכנית השיווק שלכם. תוכנית שיווק טובה תכלול מטרות, אסטרטגיות, עלויות שונות ורווחים משוערים. בניית תקציב שיווק היא לא תהליך פשוט אבל זה חלק הכרחי במיקסום היכולות של העסק שלכם. אלו הצעדים ההכרחיים:

  1. קביעת יעדים – בשלב הראשון כדאי לכם להגדיר את היעדים שלכם ברמה הכמותית בכל הנוגע להכנסות, רווח, היקף לקוחות וכדומה. מה הייתם רוצים להשיג בעסק שלכם אחרי שתבנו ותשקיעו בתקציב לשיווק? האם המטרה שלכם היא להשיג יותר עוקבים באינסטגרם? האם אתם רוצים שיהיו לכם יותר חברים, שיתופים, לייקים ותגובות בעמוד העסקי של הפייסבוק שלכם? האם אתם רוצים להניע יותר גולשים אל תוך האתר שלכם ולהוביל אותם לפעולה כמו רכישה או השארת פרטים? רק אחרי שתגדירו באופן הכי מדוייק שאפשר את המטרות העסקיות שלכם בהיבט של השיווק והפרסום, תוכלו לבנות תקציב כזה. במידה והלכתם לאיבוד, תמיד אפשר לפנות למומחים.  
  2. תכנון אסטרטגי בשלב הזה של בניית תקציב שיווק כדאי שתגדירו מה האסטרטגיה שלכם כדי לעמוד באותם יעדים. איך תגדילו הכנסות? איך תרחיבו את הקהל? בניית אסטרטגיה בעצם נועדו לסייע לכם בתהליך של מימוש המטרות אותן הגדרתם בשלבים הקודמים
  3. הגדרת יעדים לכלי הפרסום האם המטרה שלכם היא להגיע לקהל חדש או לשמור על קשר עם קהל קיים? האם אתם רוצים להגדיל את כמות העוקבים שלכם באינסטגרם או את ההקלקות על מוצרים בחנות?
  4. תכנון קמפיינים תתכנו במדויק ככל האפשר את הקמפיינים שלכם בתהליך השיווק כולל ירידה לפרטים של הכלי המתאים לכל קמפיין.
  5. בחינת התוצאות הגדירו מראש באיזה שלב אתם בודקים את תוצאות המהלכים השיווקיים שלכם, ישנם כלים שיאפשרו לכם להבחין בתוצאות יחסית מהר, לדוגמה קמפיין לקידום מכירה של מוצר ספציפי בחנות און ליין, וישנם כאלו שהשפעתם ארוכה יותר ופחות נקודתית, כמו תשדיר ברדיו.

לסיכום, בניית תקציב לצורכי שיווק איננה עניין של מה בכך. עסק יכול להשקיע 1,000 שח בשיווק דיגיטלי והוא יכול גם להשקיע 100,000 שח. לכן כדי שלא תשקיעו את הכסף שלכם במקומות הלא נכונים עבורכם, חשוב לענות על כל השאלות, להתייעץ עם המומחים  ורק אז לקבל החלטה לכמה כסף אתם רוצים להשקיע בשיווק העסק שלכם

אנשי פרסום לעסקים קטנים הם בעצם כאלו היודעים כיצד לנוע במרחב ולהפוך את עצמם לטובים יותר במיוחד בשבילכם
בלוג

פרסום כתבות תוכן

פרסום כתבות תוכן פרסום כתבות תוכן, כן או לא? אתם צריכים כתבות תוכן, זהו חלק בלתי נפרד מפרסום באתר שלכם ובכל אמצעי המדיה בהם אתם

מקדם אתרים מומלץ
בלוג

מקדם אתרים מומלץ

מקדם אתרים מומלץ בעבר, על מנת לקדם עסקים ולהרחיב להם את מעגל הלקוחות היה צורך בתקציבים שמנים במיוחד. פלטפורמות הפרסום היחידות היו מודעות בעיתון, פרסומות

פרסום לעסק
פרסום לעסקים

פרסום לעסק בעידן הדיגיטלי

מאז שהשימוש ברשת האינטרנט הפך ליומיומי ושגרתי עבור כל אדם כמעט, השתנו ללא היכר הדרכים לבצע פרסום לעסק באמצעות אתרי אינטרנט, מנועי חיפוש והרשתות החברתיות.

בניית חנות וירטואלית
בניית אתרים

בניית אתר מכירות חינם

 בעבר, בניית אתרים הייתה עבודה אשר שמורה רק לאנשים בעלי ידע וניסיון בתכנות ושפות קוד, כדי להקים אתר אינטרנט הייתם צריכים לשכור את שירותיו של

כוחות שונים עליהם ממונים האנשים
שיווק דיגיטלי

פרסום תוכן שיווקי

במהלך השנים האחרונות הרשתות החברתיות הפכו להיות חלק בלתי נפרד מהשגרה היומיומית של מיליוני אנשים בכל רחבי העולם, במסגרת הרשתות החברתיות הללו הגולשים מתקשרים עם

בניית חנות וירטואלית
בניית אתרים

בניית אתר חנות וירטואלית

במהלך השנים האחרונות תחום החנויות הוירטואליות ממשיך לגדול ללא הפסקה, וזה ממש לא מפתיע. חלק גדול מן החנויות הוירטואליות אינן בנויות בצורה מקצועית ואיכותית וזאת